Varför är träning bra?

Så ökar en PWO din styrka

Så ökar en PWO din styrka

Så ökar en PWO din styrka

En av de främsta fördelarna med att ta en PWO före träningen är den potentiella styrkeökningen. Ju mer styrka, desto större vikter klarar du av att lyfta. Styrkeökningen åstadkoms genom att tillskottets ingredienser aktiverar vissa mekanismer i kroppen. Här berättar vi om hur vanliga ingredienser i en PWO ökar din styrka.

Vanliga ingredienser i en PWO

Kreatin är det mest beprövade tillskottet för ökad styrka som finnas att tillgå. När cellerna i dina muskler har en låg syrehalt saktas produktionen av de energimolekyler som våra celler använder ner. När du tar kreatin får du en styrkeökning genom att ett överskott av energimolekyler uppstår. Kreatin kan tas antingen som ett separat tillskott på regelbunden basis eller som en del av en PWO före träning.

Koffein är ett annat ämne som kan öka din styrka. Du känner säkert redan till att koffein kan öka din energinivå, din uthållighet och dina mentala förmågor. Faktum är att koffein också har visat sig kunna minska den känsla av ansträngning som du kan känna när du styrketränar. Därför kan du med rätt mängd koffein i blodet lyfta tyngre vikter och pressa dig själv mer med mindre ansträngning.

Kväveoxid är ett ämne som ofta ingår i PWO-tillskott. Kväveoxid kan vidga blodkärlen under träning, främja cirkulationen av blod rikt på syre och näring, samt förse dina muskler med näring. Resultatet av detta är en ökning av styrka och uthållighet samt en förbättrad återhämtningsförmåga.

Beta-alanin är det ämne i PWO-tillskott som får dig att känna värme och klåda. Beta-alanin kan öka din styrka genom att motverka mjölksyra i musklerna. Det gör att musklerna kan arbeta på en högre nivå under längre tid, vilket ökar din styrka.

Utöver dessa ämnen innehåller en PWO även andra ingredienser som kan öka din styrka. Dessa är dock de vanligaste ingredienserna, och även de viktigaste för styrkeökning. Om du vill öka din styrka och främja uppbyggnaden av muskler, samt förbättra din prestationsförmåga under tuffa träningspass i gymmet, bör du testa att ta en PWO innan nästa träningspass. Sannolikheten är nämligen stor att du kommer gilla det resultat detta tillskott ger!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *